Audi onderhoud in Utrecht

Welkom bij Autobedrijf Leidsche Rijn Utrecht, het betaalbare alternatief voor onder andere het onderhoud en reparaties aan jouw Audi in Utrecht. Lid van het vernieuwende concept Autofirst waar jouw auto op de eerste plaats staat. Ons team van ervaren specialisten met zelfs een Audi Master Technician aan boord kennen alle gangbare Audi-modellen van top tot teen waardoor wij beter in staat zijn deze te onderhouden en te repareren. Ook zoeken wij altijd de beste oplossing voor je. Zowel voor particuliere auto’s, bedrijfswagens en lease-auto’s. Benzine, diesel of hybride: jouw Audi is in goede handen bij het Bovag Autobedrijf in Leidsche Rijn Utrecht.

Als Audi liefhebbers willen wij even terug naar de oorsprong:

Audi AG is de Duitse autofabrikant van het merk Audi. Het bedrijf uit Ingolstadt is sinds 1965 een onderdeel van Volkswagen AG. Het merk heeft zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf Horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een drietal partners. Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geldverslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde vervolgens met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels als handelsmerk hadden gedeponeerd. De tienjarige zoon van deze vermogende vriend hoorde het gesprek hierover tussen zijn vader en August Horch aan en zei tegen deze: “Horch is in het Latijn Audi, waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi?” De merknaam was geboren.

In jaren dertig fuseerden Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. De merken bleven naast elkaar bestaan. Het bekende logo met de in elkaar gehaakte vier ringen, geïnspireerd door de Olympische Spelen die in 1936 naar Duitsland zouden komen, symboliseert de samenwerking van deze vier merken waaruit het hedendaagse Audi is ontstaan. (Bron wikipedia)

Vervolgens willen we het hebben over techniek:

quattro (vier in het Italiaans) is de naam van het vierwielaandrijvingsysteem van Audi. Quattro is alleen toepasbaar op lengte geplaatste motoren. (Bron wikipedia)

De multitronic is een versnellingsbak van het type Continu Variabele Transmissie (CVT) die in 2000 door Audi op de markt gebracht is. De multitronic is samen door LuK en Audi ontworpen als alternatief op de bestaande Tiptronic automaat met als doel een hoger comfort en een gunstiger brandstofverbruik. (Bron wikipedia)

DSG is een speciaal type automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. DSG is de afkorting van Direktschaltgetriebe, of in het Engels: Direct-Shift Gearbox. De DSG-versnellingsbak is ontworpen door BorgWarner onder licentie van de Volkswagen Group. Audi gebruikte een nieuwe benaming vanaf 2009, met de komst van de facelift van de Audi A3 8P (2003-2008), namelijk S tronic in plaats van DSG(-versnellingsbak). (Bron wikipedia)

Alles in één oogopslag, direct in het blikveld – de Audi virtual cockpit, een volledig digitaal instrumentenpaneel, is volledig op de bestuurder gericht. Het 12,3 inch grote TFT-display toont alle informatie haarscherp, helder en contrastrijk.

Audi onderscheidt de volgende uitvoeringen verschillen variëren per uitvoering:

S line te weten: Sportieve opties waaronder bumpers en roosters in extra sportief design, S line logo’s, verlichte instaplijsten met S line logo, dakspoiler en een speciale grille.

Pro line te weten: comfortairconditioning, MMI navigatie, Audi Connect diensten, bestuurdersinformatiesysteem in kleur, diefstalalarm, elektrisch bedienbare achterklep, parkeerhulp achter, cruise control.

S en RS-modellen: Dit zijn de krachtige modellen van Audi, de auto’s met groot vermogen en zeer sportieve prestaties. Hieronder vallen onder andere de S3 en de RS3. Meer bekend zijn de S4, RS4 en de S6 en RS6. De hogere zijn de RSQ3 en de SQ5 ook de SQ7. De sportieve serie bevat de TTS en de TTRS. Degene die nog ontbreken zijn dan de S5 en RS5, S7 en SQ7 en de S8.

g-tron: Dit zijn de modellen die op aardgas rijden in combinatie met een benzinemotor, op dit moment de A3 sportback, de A4 Avant en de A5 sportback.

e-tron: Dit zijn de elektrische (plug-in hybride) modellen van Audi, op dit moment de A3 en Q7. Deze combineren een elektromotor met een verbrandingsmotor.

Elke nieuwe Audi wordt afgeleverd met twee jaar fabrieksgarantie, dit houdt alleen niet in dat je verplicht bent het onderhoud bij een Audi-dealer te laten uitvoeren! Dit kan je gerust door ons laten uitvoeren, de garantie blijft behouden. Beter nog wij kunnen zelfs door ons specialisme en contacten deze eventuele garantie reparaties regelen. Bij het door ons uitgevoerde onderhoud krijg je standaard een jaar mobiliteitsgarantie met uitgebreide pechhulp!

Het onderhouden van een Audi hoeft niet duur te zijn, zeker niet bij ons. Over het algemeen moeten de meeste varianten een keer in de twee jaar of elke 30.000 km een onderhoudsbeurt hebben. Indien er een distributieriem is gemonteerd dient deze afhankelijk van het model tussen de 60.000 km en de 210.000 km vervangen te worden. Vraag bij ons wat bij jouw model van toepassing is. Voor het uitlezen van jouw Audi, storing of niet kan je gewoon bij ons langsrijden zonder afspraak!

Dealer-kwaliteit voor een “garage-tarief. Kortom Autobedrijf Leidsche Rijn Utrecht jou Audi specialist voor al het onderhoud met behoud van fabrieksgarantie. Maak nu je afspraak in onze online agenda!

STERKE PUNTEN

Onze klanten waarderen de persoonlijke aandacht en snelle service die wij hanteren.

  • BEHOUD VAN FABRIEKSGARANTIE
  • GOED OPGELEIDE TECNICI
  • VAKKUNDIG
  • BETROUWBAAR
  • MEEDENKEN
  • PERSOONLIJK

Audi Master Technician

© 2007-2018: Autobedrijf Leidsche Rijn